Tip for you: Did you know that as a member of the BestDrive Club (BDC) you can buy cheaper?
Motocyklové pneumatiky
Pneumatiky jsou rozhodujícími funkčními prvky pro přenos veškerých sil během jízdy. Jejich chování by mělo být co nejlepší a předvídatelné v celém jejich funkčním záběru. Od kvality pneumatik se odvíjejí celkové jízdní vlastnosti motocyklu. Jak se tedy vyznat v motocyklových pneumatikách?
Na našem e-shopu máte 3 možnosti volby výběru pneumatik a to dle náledujících možností:
- První a pro Vás určitě námi nejdoporučovanější je dle rozměru pneumatiky - zdadáním šířky, výšky a palců, u této možnosti múžete zúžit výběrem Vámi oblíbené značky.
- Druhou je podle modelu, kde zadáte výrobce Vašeho motocyklu a obsah motoru.
- A poslední je podle typu motocyklu, zadáním typového čísla z technického průkazu (např. RN25).
Náš e-shop disponuje širokou škálou motocyklových pneumatik. V našich skladech pro Vás máme prémiové pneumatiky značky Continental a dále zde najdete produkty domácího výrobce Mitas. Náš e-shop má v nabídce i značky jako je Bridgestone, Dunlop, Michelin, Pirelli a mnoho dalších…
Námi distribuované pneumatiky se hodí pro všechny typy motocyklů, od supersportovních přes cestovní, adventure, až po scootery, enduro a motocross.
Pokud nenajdete Vámi preferovanou pneumatiku, máme pro Vás řešení, kontaktujte naši pobočku a my se Vám ji pokusíme sehnat.
Novinky koncernu Continental
V oblasti cestovně-sportovních motocyklů nabízí společnost Continental novou pneumatiku ContiRoadAttack 4. Tato pneumatika stanovuje úplně jinou dimenzi při požitku z jízdy zvláště při vyšších rychlostech. Další, dá se říct, novinkou je pneumatika z roku 2021 a tou je ContiSportAttack čtvrté generace. V endurových pneumatikách se zaměříme na dezén TKC 70 a TKC 70 Rocks.
ContiRoadAttack 4
- Nová směs a dezén pro ještě lepší záběrové vlastnosti
- Vylepšená konstrukce přední pneumatiky poskytuje odezvu a agilitu
- Pneumatika optimalizovaná tak, aby vhodným způsobem doplňovala nejnovější motocykly a u těch starších zvyšovala výkon
Nová pneumatika ContiRoadAttack 4 v sobě spojuje dva světy: zbrusu nový dezén pneumatiky, který dalece předčí konkurenty v tradičních kritériích uplatňovaných v segmentu sportovně-cestovních strojů: kilometrovém výkonu, pohodlí, stabilitě a přilnavosti za mokra. Kromě toho však také nabídne novou úroveň čistě sportovních vlastností, jež jsou nezbytné pro nejnovější sportovně-cestovní motocykly s vysokým výkonem.
„Hyper cestovní“ pneumatika ContiRoadAttack 4 přichází s technologií GripLimitFeedback pro včasnou odezvu při velkém náklonu motorky. Hladká sekce v horní části ramene běhounu umožňuje maximální přilnavost a vysokou přesnost. Zbrusu nová směs a dokonalejší dezén zásadním způsobem zlepšují výkon za mokra. Kromě toho nabízí také špičkové záběrové vlastnosti za každého počasí a vylepšené záběrové vlastnosti na suché vozovce, které se mohou směle měřit s čistě sportovními pneumatikami. Tato moderní hi-tech pneumatika je určena pro moderní a výkonné sportovně-cestovní motocykly, neztratí se však ani u retro cestovních strojů, u kterých zlepší výkon.
Od ledna 2022 jsou k dispozici následující rozměry:
- Přední pneumatika: 120/70 ZR 17 M/C,
- Zadní pneumatika: 160/60 ZR 17 M/C, 180/55 ZR 17 M/C, 190/50 ZR 17 M/C, 190/55 ZR 17 M/C.
ContiSportAttack 4
Další velmi oblíbenou a často volenou pneumatikou mezi motorkáři užívající si „sportovnější“ styl jízdy je ContiSportAttack 4. Na veletrhu Eicma v minulém roce společnost Continental představila 6 nových pneumatik. První novinkou byla 4. generace sportovního typu ContiSportAttack. Můžeme se těšit na větší styčnou plochu v hlubokých náklonech, se kterou se pojí vyšší jistota a lepší přilnavost.
Maximální záběrové vlastnosti díky směsi BlackChili Performance, přesné řízení a snadná ovladatelnost většiny výkonných biků a superbiků.
- SMĚS BLACKCHILI SPORT: lepší záběrové vlastnosti a trakce zásluhou nejnovější technologie směsi
- NOVÁ KONSTRUKCE PROFILU: větší otisk při extrémních náklonech
- HANDLING: agilita a přesnost při zatáčení, na kterou jste u Conti zvyklí
- ZAHŘÍVÁNÍ: rychlé zahřátí pro pocit jistoty již od prvních kilometrů
- HANDLING ZA MOKRA: technologie RainGrip používaná u vítězů testů Continental
- ZÁVODY: vhodné také pro hobby použití na závodním okruhu (bez ohřívačů pneumatik)
Pneumatika je nabízena v následujících rozměrech:
- Přední pneumatika: 120/60 ZR 17 M/C, 120/70 ZR 17 M/C
- Zadní pneumatika: 160/60 ZR 17 M/C, 180/55 ZR 17 M/C, 190/50 ZR 17 M/C, 190/55 ZR 17 M/C, 200/55 ZR 17 M/C
TKC 70 Rocks
Jste adventure cestoval? Pak si určitě Vaši oblibu získá pneumatika TKC 70. Její vyrovnané výkony se projeví jak na alfaltu a také mimo něj. Tento potenciál navýšila společnost Continental uvedením nové zadní pneumatiky s dodatkem Rocks.
Co se tedy změnilo uvedením nové zadní pneumatiky? Předchozí verze zadní pneumatiky Continental TKC 70 má uprostřed běhounu souvislou plochu navyšující životnost. Platí to hlavně u delších přesunů na asfaltových površích. Naopak má menší potenciál mimo tyto povrchy. Díky inovovanému dezénu TKC 70 Rocks bylo docíleno efektivnějšího chování na šotolinových a kamenitých cestách. Zároveň byly zachovány vlastnosti na asfaltu, hlavně co se týká gripu, hlučnosti a valivého odporu.
Zadní pneumatika TKC 70 Rocks se kombinuje s přední TKC 70. Nová zadní pneumatika zvýší průchodnost po nezpevněných cestách pro všechny motocykly s mainstream rozměry kol. K dispozici je v 17" a 18“ v běžných šířkách 130 - 170 milimetrů.
- VÍCE MOŽNOSTÍ PRO VÁŠ MOTOCYKL: poprvé v historii lze standardní přední pneumatiku TKC 70 kombinovat s agresivnější off-roadovou pneumatikou TKC 70 Rocks na zadním kole
- ZÁBĚROVÉ VLASTNOSTI A HANDLING: lepší trakce v terénu a tradičně vynikající výkon na silnici
- HLUK NA VOZOVCE: příjemně tichá pneumatika díky zdokonalenému rozmístění zubů dezénu snižujících hlučnost
- RUČNĚ VYROBENO V NĚMECKU: Radiální pneumatiky z výrobního závodu v Korbachu pro cestovatele, kteří mají rádi dobrodružství
Jak dopadly pneumatiky Continental v testech, to se dočtete v našem blogovém článku.
Moto pneuservisní služby na pobočkách BestDrive
Naše pneuservisní a autosevisní síť BestDrive rozšiřuje své portfolio služeb, a to o pneuservis motocyklů. Tyto služby nabízíme na vybraných pobočkách a to:
- Brno Ivanovice
- Karlovy Vary
- Most
- Olomouc
- Ostrava Heřmanice
- Plzeň Zátiší - Vzhledem probíhající k rekonstrukci provádíme na této pobočce pouze službu Přezutí pneu na ráfku .
- Praha 5 Smíchov
- Svitavy
Zde Vám naši profesionálně vyškolení mechanici provedou kompletní výměnu moto-plášťů. Výměna zahrnuje demontáž a montáž kola z motocyklu, pneumatik na disku a případné vyvážení. Možná je i výměna pneumatik na přineseném, již demontovaném kole z Vašeho motocyklu.
Kompletní přezutí motocyklu:
- Demontáž kola z motocyklu
- Demontáž pneumatiky (duše) z ráfku
- Optickou kontrolu stavu ráfku
- Výměnu ventilu
- Montáž pneumatiky (duše) na ráfek
- Nahuštění na předepsaný tlak
- Tato služba obsahuje varianty "s" i "bez" vyvážení kola
- Montáž kola na motocykl
Služba nezahrnuje:
- Demontáž a montáž součástí a příslušenství motocyklu, které je nutné demontovat při servisu kola.
- V případě nutnosti demontáže jiných než podvozkových dílů (brzdy, sekundární převod) pro vykonání požadované služby, bude tato dodatečná práce účtována dle skutečného času.
Na tuto službu je možné se objednat online na výše uvedených pobočkách.
PŘI OBJEDNÁNÍ TÉTO SLUŽBY ONLINE, UVEĎTE DO POZNÁMKY ZNAČKU, MODEL A OBSAH MOTOCYKLU.
Výměna pneumatiky na ráfku:
- Demontáž pneumatiky (duše) z ráfku
- Optickou kontrolu stavu ráfku
- Výměnu ventilu
- Montáž pneumatiky (duše) na ráfek
- Nahuštění na předepsaný tlak
- Tato služba obsahuje varianty "s" i "bez" vyvážení kola
Na tuto službu je možné se objednat online na výše uvedených pobočkách. Tuto službu nabízíme i na ostatních našich prodejnách, bez možnosti online objednání. Pro více informací kontaktujte Vámi zvolenou pobočku.
Co zjistíme, když se podíváme na motocyklovou pneumatiku?
Všichni výrobci motocyklových pneumatik po celém světe používají stejné značení na bočnici. Kromě základních rozměrů pneumatiky zde naleznete informace od rychlostního a zátěžového indexu přes konstrukci pneumatiky, až po rok výroby.
S ohledem na rozdílné rychlosti, jízdní povrchy a nároky na životnost či bezpečnost se moto pneumatiky specializují podle typu motocyklu. Tvrdší směs pneumatiky vyžadují cestovní motocykly a endura. To zaručuje jejich delší životnost. Naopak pneumatiky s měkčí směsí využijí rychlé sportovní motorky. Životnost motorkové pneumatiky je sice nižší, ale se zvýšenou přilnavostí k cestě.
Nejdůležitější bezpečnostní pravidla pro motocyklové pneumatiky
- Rozměry, a indexy musejí sedět s TP
- Dodržujte předepsaný tlak výrobce
- A hlavně u nových pneu se ze začátku vyvarujte prudké akceleraci, brzdění a velkým náklonům, než se ojede hladký povrch z výroby. Totéž platí i pro studené pneu než se zahřeje.
- Nepřekračujte maximální zatížení motocyklu. (Viz technický průkaz motocyklu.)
- Pravidelně kontrolujte, zda pneumatiky nejsou poškozeny.
- Kupujte pouze předepsané pneumatiky. Charakteristiky řízení lze optimalizovat pouze při použití správné pneumatiky.
- Montáž pneumatik svěřte pouze zkušenému odborníkovi.
Jak se správně chovat při jízdě na motorce? Jaké základní bezpečnostní pravidla dodržovat?
To vše najdete v brožůře - Zásady bezpečné jízdy na motorce, kterou vydalo Ministerstvo dopravy ČR spolu s Besipem.
Typy pneumatiky, radiální a diagonální
Stavba pneumatiky konstatuje, jakým způsobem je tato pneumatika konstruována. Pokud je v označení pneumatiky písmeno R, tak se jedná o radiální pneumatiku. Když je v označení pneumatiky místo R pouze pomlčka nebo písmeno B, pneumatika je diagonální konstrukce.
Radiální pneumatiky
Radiální pneumatiky mají kostru s úhlem přibližně 90° vůči směru otáčení (směru jízdy) a úhel nárazníku přibližně 0° až 25°. Nárazník, který se nachází pod oblastí běhounu, poskytuje pneumatice stabilitu a dovoluje dosáhnout výrazně vyšších rychlostí, neboť dochází k výrazně menší deformaci v důsledku působení odstředivé síly. Tenčí materiál bočnice přispívá k tomu, že se pneumatika méně zahřívá a zvyšuje se pevnost pneumatiky při vysokých rychlostech.
Pokud jde o dynamiku jízdy, moderní motocykly jsou přizpůsobené pro radiální pneumatiky. Příklad: Pneumatika 4.00 - 18 M/C 64H TT Conti TKH 24 průměrně „naroste“ asi o 2 cm při rychlosti 210 km/h, zatímco srovnatelná radiální pneumatika se roztáhne o pouhých několik milimetrů. Radiální pneumatiky poznáte podle písmene R (= radial) v označení na bočnici pneumatiky.
Pozn.: Silniční radiální pneumatiky se dělí na sportovní a cestovně sportovní. Záleží na typu motocyklu a jeho použití. U enduro pneumatik jde zase o poměr jízdy v terénu a na silnici.
Diagonální pneumatiky
Na současném trhu představují diagonální pneumatiky (cross ply) „klasické“ provedení. Jejich výhodami jsou jednoduchá struktura a odolná bočnice, které obzvláště v náročném terénu nabízí řadu benefitů. Diagonální pneumatiky mají maximální konstrukční rychlost 240 km/h. Použitý materiál: obvykle viskóza nebo nylonové vlákno.
Diagonální pneumatika s nárazníkem je předchůdcem radiální pneumatiky. Přestože kostra je také tvořena několika vrstvami loženými přes sebe, pneumatika je vybavena nárazníkem, který je zpravidla vyrobený z kevlaru. Diagonální pneumatiky s nárazníkem poznáte podle písmene B (= bias belted) v označení na bočnici pneumatiky.
Vyberte si pro Vás tu nejvhodnější pneumatiku a pobočku, která službu poskytuje a nechte si pneumatiky odborně namontovat.