Tip for you: Did you know that as a member of the BestDrive Club (BDC) you can buy cheaper?
BESTDRIVE: 10 LET NA ČESKÉM TRHU POD ZNAČKOU BESTDRIVE
Servisní síť BestDrive patří v současné době k největším auto a pneuservisním sítím v České republice. Má více než padesátiletou tradici. Její prioritou je zejména spokojený zákazník, a proto se neustále vyvíjí – jak její název, tak i zboží a služby, které poskytuje. V tomto roce slaví jedno důležité jubileum, a to desetileté působení na českém trhu pod značkou BestDrive.
Historie sítě
Historické kořeny sahají až k jednomu z nejvýznamnějších českých prvorepublikových podnikatelů – Tomáši Baťovi. Kromě toho, že byl světoznámý obuvník, byl i významným českým výrobcem pneumatik. Jeho cílem bylo nabídnout zákazníkům nejen možnost koupit pneumatiky, ale i odpovídající servis – to vše v blízkosti zákazníkova bydliště. Po znárodnění firmy Baťa v padesátých letech zajišťovalo prodej pneumatik v Československu neuvěřitelných 104 prodejen.
Na začátku 70. let se servisní síť s tehdejším názvem Barum začala podobat té dnešní, jak strukturou, tak náplní své činnosti. Už to nebyly jen prodejny pneumatik, ale téměř 80% provozoven fungovalo i jako pneuservis.
Devadesátá léta byla v naší republice ve znamení ekonomické transformace. Pro firmu byl velmi důležitým mezníkem rok 1993, kdy spojením společností OP Barum Zlín, Barum Otrokovice a koncernu Continental AG vznikl nový společný podnik Barum Continental spol. s r.o. Otrokovice. Součástí nově vzniklé společnosti byla i divize maloobchodu se svou sítí pneuservisů Barum. V dalších letech probíhaly rekonstrukce a modernizace budov i výstavba nových servisních boxů. Zároveň postupně budovali nejen pobočky vlastní, ale i franšízovou síť s cílem být zákazníkovi co nejblíže.
Dalším „organizačním“ milníkem je fúze se sítí servisů Barum Centrum Praha, spol. s r.o. z roku 2008, a následné přejmenování nové společnosti na ContiTrade Services s.r.o. O rok později došlo ke sloučení společnosti Matador Česká republika, s.r.o. a ContiTrade Services. Na začátku roku 2009 pak uvedli v život projekt rebrandingu celé servisní sítě (Barum, Barum Centrum Praha a Pneubox) a v roce 2010 již zákazníci mířili do prodejní a servisní sítě BestDrive.
Proč BestDrive?
Důvodů k upuštění od známého jména Barum a budování nové značky bylo hned několik. Barum je tradiční česká značka představující pro většinu Čechů synonymum pro pneumatiky. Tudíž i servisy s označením Barum byly vnímány především jako pneuservisy. Současný zákazník ovšem hledá komplexní řešení – kromě pneumatik potřebuje i autoservis a tedy partnera, který mu nabídne vše „pod jednou střechou“. Na požadavky zákazníků bylo třeba reagovat v duchu firemního motta „Vy jezdíte, my se staráme“.
Komunikovat na klienty, že pod tradiční českou značkou pneumatik mohou najít i autoservisní služby, by nebylo úplně jednoduché. V potaz se muselo brát i to, že v České republice neexistovaly jen vlastní servisy, ale i rozsáhlá franšízová síť. Ta rovněž potřebovala zastřešit silnou značkou, která by ji jednoznačně odlišila od mnoha nezávislých dealerů a obchodníků s pneumatikami značky Barum.
„Hledání nového jména bylo celkem složité, pracovních variant byla celá řada. Po mnoha diskuzích vyhrál koncept vlastněný centrálou ContiTrade v Hannoveru – BestDrive s typickou siluetou sportovního automobilu v logu. Od globální verze se v první fázi lišil jen v tom, že v zůstala zachovaná žlutomodrá barevnost, typická pro původní značku pneuservisů Barum“, dodává Roman Sabol, obchodní ředitel sítě BestDrive.
Obchodní koncept BestDrive funguje však nejen u nás, ale v mnoha zemích světa na 5 kontinentech – v Asii, Africe, Evropě, Austrálii a Americe. V Evropě funguje maloobchodní síť pod hlavičkou obchodní jednotky ContiTrade, která v současnosti čítá více než 2000 poboček – ať už vlastních nebo franšízových.
Všechny pobočky mají společného jmenovatele – kvalitu zboží i služeb, které mohou zaručit napříč celou Evropou.
„Další rozvoj servisních sítě BestDrive po celém světě potvrdil správnost našeho rozhodnutí z roku 2009. Příběh servisní sítě BestDrive začal u nás, v České republice, a pokračoval celosvětovým rozvojem“, uzavírá Roman Sabol.
První fáze rebrandingu sítě na značku BestDrive je hotová, nový název se etabloval v očích zákazníků. Nyní čeká společnost další, náročnější krok – postupná přeměna barevnosti celé servisní sítě do prémiových oranžovo-černých barev, které jsou typické pro mateřský koncern Continental. Druhá fáze rebrandingu započala v roce 2013, kdy byla otevřena první pobočka v oranžovo-černých barvách v Českých Budějovicích.
Rozvoj sítě
Nabídka poskytovaných služeb, prodávaného zboží a samotných servisních míst se neustále vyvíjí a mění s ohledem na vývoj trhu i požadavky zákazníků. V souladu s touto strategií probíhá i další modernizace sítě, kde vstupuje do hry i komfort zákazníků.
„Velmi rychlý rozvoj v automobilovém průmyslu je pro nás výzvou a zároveň nás nutí sledovat moderní trendy v této oblasti. Týká se to například permanentního vzdělávání všech zaměstnanců naší společnosti, neustálé obnovy technologií a vybavení poboček, ale i nových forem komunikace a sdílení informací, jak v rámci společnosti, tak i s našimi zákazníky a obchodními partnery“, uvádí Pavol Červenák, ředitel servisní sítě.
„Většina poboček je už nyní vybavená nejmodernější zařízeními na měření a nastavování geometrie kol vozidel (3D geometrie). Nejmodernější autodiagnostická zařízení, schopné online propojení s OE, jsou běžnou součástí vybavení našich poboček. Mezi prvními jsme vybavili naše pobočky TPMS diagnostickými zařízeními a zároveň zvládli problematiku servisování TPMS systémů (systémy přímého měření tlaku v pneumatikách)“, uvádí Mikuláš Erdelyi, manažer pro rozvoj servisu.
Neustálá potřeba doplňování technologického vybavení poboček se však týká daleko širšího záběru, ať už se jedná o komfortní systémy jako je klimatizace vozidla při přechodu na nový typ chladícího média, nové šetrnější a zároveň účinnější způsoby dezinfekce interiéru vozidla ozónem, ale i bezpečnostních prvků jako jsou brzdové a asistenční systémy.
Kvalitní technické vybavení se netýká pouze kamenných poboček, ale i mobilních servisů, které síť BestDrive provozuje pro smluvní partnery. Mobilní pneuservisy poskytují služby nejen pro nákladní vozidla, ale i pro agro a stavební fleety. Zvládnou ošetřit i ty největší stroje staveništní techniky a některé zajišťují i přezouvání superelastických kol, které najdete např. na vysokozdvižných vozících. Mobilní pneuservis nabízí téměř všechny základní služby servisu kamenného – samozřejmě bez skladového zázemí s pneumatikami.
„Nelehkou úlohou byla pro nás realizace digitalizace procesů na našich prodejnách. Jednalo se o velkou změnu ve způsobu komunikace mezi zaměstnanci, ale hlavně v systému celkového fungování a řízení pobočky. Projekt digitalizace poboček jsme spustili v roce 2017 a jako všechno digitální, vnímáme i tento projekt jako živý organismus, které se neustále vyvíjí. Samozřejmě digitalizace našich poboček má přinášet užitek hlavně našim zákazníkům. Zrychlení procesů je jen jedna stránka věci. Přístup k informacím, jejich archivace a možnost komunikace a sdílení posouvá náš byznys model na vyšší úroveň“, dodává Mikuláš Erdelyi.
„Mezi poslední novinky servisní sítě BestDrive patří uvedení privátní značky pneumatik BestDrive a spuštění nové a moderní online platformy, kde si zákazníci kromě možnosti nákupu zboží mohou online objednat ve vyhovujícím čase servis na konkrétní pobočce. I navzdory výraznému nárůstu online světa zůstávají pobočky hlavními kontaktními body v rámci nákupní cesty našich zákazníků, proto rozvoj a optimalizace maloobchodní sítě jak přes vlastní pobočky, tak přes servisy našich franšízových partnerů je klíčová“, uzavírá Pavol Červenák.
BestDrive je největší síť pneuservisů a autoservisů v České republice a na Slovensku. Provozovatelem sítě je v České republice BestDrive Czech Republic s. r. o., na Slovensku BestDrive Slovakia s.r.o., obě společnosti patří do koncernu Continental. Jednotný koncept servisní sítě BestDrive se 188 pobočkami umožňuje pokrýt nabídkou profesionálních pneuservisních a autoservisních služeb území obou států. Komplexní nabídku zboží a služeb mohou využívat i zákazníci preferující online objednávání z pohodlí domova přes www.bestdrive.cz nebo www.bestdrive.sk. Jako největší poskytovatel komplexní služby motoristům se servisy BestDrive snaží nadstandardním způsobem naplňovat očekávání svých zákazníků v duchu firemního motta: Vy jezdíte, my se staráme / You drive, we care.